Per què segueixes publicant els primers llibres manuscrits?

Enviat per ferran el dc., 07/06/2017 - 10:33

M’agrada que em facis aquesta pregunta.

Tots els llibres mereixen ser llegits. La indústria editorial dóna un marge de temps molt petit als llibres, uns 3 mesos, en el que han de demostrar que són comercials. Si no passen aquest test (la majoria no el passen), el llibre queda empantanat als llimbs, dels que és molt difícil que en surti. La tirada sobrera segurament l’acabarà comprant el mateix autor, o bé acabarà triturada i convertida en pasta de paper. Les reedicions són molt escasses.

A mi em sembla, per contra, que tots els llibres mereixen ser llegits i que, per tant, mereixen ser reeditats.

D’altra banda, millorar els llibres poema és un repte continu. Primer de tot pel que fa a l’enquadernació, que sempre vaig variant i que he canviat força des de l’inici. Els papers pintats de les cobertes també els he anat treballat molt, i l’evolució em sembla positiva. Finalment en cal·ligrafia, així com en fotografia, l’aprenentatge és infinit. Segurament per això són les meves arts preferides, perquè no hi ha res que m’agradi tant com el procés d’aprendre. És un repte intentar millorar la cal·ligrafia del llibre en tots els sentits: cal·ligràfic, llegibilitat, artístic, visual…

Penso que, en tots aquests aspectes, els llibres els he millorat força des de 2002. Tot i que segur que a algú de vosaltres us agraden igual o més els primers! I aquestes millores, aquesta si més no evolució, val la pena constatar-les, publicar-les, donar-les a la llum, reeditar-les...

Finalment, no m’agrada participar de la tècnica comercial habitual en els llibres d’artista i similars de crear valor artificial mitjançant l’escassetat. Les tirades limitades no són el meu estil. El meu camí és un altre. Per això vaig fent sèries: els Llibres Artesans són llibres únics, però no són un únic llibre.

- Publicat a la revista d'autor Un Mar Degota, n.1 —Estiu de 2016